And so the story begins

15 september 2015 - Rumphi, Malawi

Na een wat turbulente landing, zijn we gisteren eindelijk aangekomen op Lilongwe. Ondanks de vermoeidheid van de lange reis deden we hard ons best om onze ogen open te houden tijdens de 7-uur-durende autorit (wat overigens niet altijd lukte) om het adembenemende Malawi te zien. Na een korte stop om de ‘ladiesroom’ achter de rotsen te bezoeken, gingen we verder om vervolgens in het donker aan te komen op Matunkha. Voor afrikaanse begrippen is donker ook echt pikkedonker, dus die avond hebben we niks meer gezien. Nadat we een van de heerlijkste maaltijden in twee dagen gegeten hadden, namelijk summersalat with grilled chicken and chips, sloeg de afterdinner dip erg hard in en zijn we snel naar ons huisje gegaan om daar alle indrukken van de dag te verwerken en heerlijk te gaan slapen.

Vanochtend werden we wakker van de bel die hier om 6:30 gaat om iedereen op te roepen om de dag te beginnen. Wij mochten uitslapen en zijn de ochtend rustig begonnen met een ontbijtje en een geweldig uitzicht. Tijdens het ontbijt kwamen we er namelijk achter dat er geen onweer in de lucht hing, maar dat ‘de grijze wolken’  gewoon enorme bergen zijn.

Onder video's is even een korte impressie van de afgelopen dagen te vinden!

P.s. Voor mobiele gebruikers is die alleen zichtbaar in de desktop versie.